zondag 6 januari 2013

How Desi lives her life #4

Heee lieve lezers,

Wandelen op het strand
Nog een weekje vakantie.. heerlijk! Genoeg tijd om een allerlei leuke dingen te doen. En dat heb ik zeker ook gedaan!

Zondag kwam Selena weer eens langs, zoals bijna elke zondag haha :p We zijn naar het strand geweest samen met mijn moeder een mijn lieve hondje Zoë. Lekker uitwaaien en wandelen. Het waaide heel erg hard en de zee was erg wild. We hadden zin om te gaan zwemmen, maar helaas was het toch ietsje te koud. Ofja veeeeeeeeel te koud! ';) We hebben ook nog wat gedronken op het strandpaviljoen en het was erg gezellig.

Lieve Zoë















Maandag was het oudjaar, de laatste dag van 2012... Ik heb deze dag gebruikt om wat voor school te doen, want ik moest nog een aantal dingen inhalen voor latijn. Ik heb wat opdrachtjes gemaakt en woordjes geleerd. Om half 4 was ik bezig met bloggen en ik dacht : 'Eigenlijk ziet onze blog er best saai uit.' Dus ik stuurde een whatsappje naar Selena en zij had hetzelfde idee. Dus ik ging snel naar Selena toe en daar hebben we hard gewerkt om onze blog in een nieuw jasje te steken. 'Hier' lees je daar meer over.

vuurwerk vanuit het raam
's Avonds heb ik samen met m'n vader, moeder en broertje allemaal lekkere hapjes gegeten. Een soort van loempia's van rijstpapier (met krab, avocado, komkommer en koriander), crunchy kipvingers en gekaramelliseerde kippenvleugeltjes. En heeeeel veel stokbrood. Ik hou van stokbrood, vooral als het nog lekker warm en vers is. Die heerlijke knapperige buitenkant en zo zacht vanbinnen. Ja ik hou van stokbrood. Het klinkt vast allemaal heel lekker en dat was het ook zeker! De rest van de avond hebben we naar allemaal van die oudjaarsprogramma's gekeken. Muziek, cabaretiere (van die mensen die grappen maken over wat er allemaal gebeurt is dit jaar) Victoria Secret Fashionshow. Vooral dat laatste is echt heel spectaculair vind ik. Al die vleugels enzo, super mooi! Natuurlijk ook aftellen tot 00:00, 3-2-1 en dan iedereen een dikke knuffel geven, oliebollen eten en vuurwerk kijken. Ik heb nog nooit vuurwerk afgestoken, ik weet het ik weet het, best een schande, maar dat doen wij gewoon niet thuis. Ik vond het eigenlijk ook best relaxt. Ik heb om 12 uur 's nachts echt geen zin meer om naar buiten te gaan. Op 1 januari is ook mijn vader jarig, dus we hebben hem gefeliciteerd en cadeautjes gegeven. Congrats dad! Het was een erg gezellig avond :)

M'n moeders gebakken taart :)
1 Januari, de 1e dag van 2013. Mijn vader was jarig, dus er kwam visite. We hebben taart gegeten en spelletjes gespeeld met z'n allen. Hmm.. ik hou van taart! Januari en december zitten vol taart en allemaal lekkere dingen. Sinterklaas, kerstmis, oud en nieuw, mijn vaders verjaardag, mijn verjaardag, de verjaardag van m'n tante en die van m'n broertje. Erg druk dus, haha. 's Avonds heb ik samen met m'n ouders & broertje gegourmet. Indiaas gegourmet! Wij eten thuis namelijk meestal niet zo veel Nederlands eten. Meer Italiaans, Mexicaans, Indiaas, Thais en nog veel meer aparte dingen uit andere landen. Ik vind dat maar al te leuk, want ik hooouuuuu van dat lekkere eten! Hmmmm! Niet dat we nooit typisch Hollands eten eten hoor. Helaas, haha. Maar we hadden dus Indiaas gegourmet met plat brood, scampi's, biefstuk, mango raita, curry's en nog veel meer. Delicious !


Indiaas gourmetten


Woensdag was het weer tijd om te oefenen voor de Bonte Avond. Dit ging erg goed en het was heel erg gezellig.

Donderdag had ik afgesproken met een vriendin die ik al heel erg lang niet gezien had en een aantal andere vriendinnen. We hebben een film gekeken, taart gegeten en vooral bijgekletst. We hadden zoveel te vertellen, want we hadden elkaar al erg lang niet gesproken. Ook hebben we wat herinneringen opgehaald. De film die we gekeken hebben was 'The Vow'. Een super mooie en vooral romantische film over een vrouw en een man die super verliefd zijn, maar ze krijgen een ongeluk en de vrouw vergeet een aantal jaren van haar leven en weet niet meer wie haar man is. Een echte aanrader kan ik zeggen!

Vrijdag was het tijd om eens sportief bezig te zijn, in plaats van de hele tijd lui te zijn en heeeeel veeeel te eten met al die feestdagen. Dus ik ging zwemmen met een goede vriendin en haar zus, broertje en een vriend van hem. Het was een heel erg leuk zwembad, ik was er nog nooit geweest maar ik ga zeker nog eens terug! Gewoon heerlijk gezwommen natuurlijk, maar ook in de sauna en de ijskamer en heel vaak van de glijbanen af. Dat was het hoogtepunt moet ik zeggen, haha. Die glijbanen gaan zo ontzettend hard.
Lekker taart eten bij het vuur met mams

Zaterdag ging ik iets leuks met m'n moeder doen. Moeder en dochter tijd. :) Samen shoppen en taart eten bij een vuurtje. Super gezellig! Ik heb een aantal leuke nieuwe dingen gekocht en die komen ook nog op de blog te staan.

Zondag (vandaag dus) is het de laatste dag van de vakantie. Ik heb wel zin om naar school te gaan en al mijn vrienden en vriendinnen weer te zien, want ik heb ze echt gemist in de vakantie en ik ben toe aan gewone dagelijkse routine. Aan de andere kant heb ik er juist weer heeeleeemaaaaal geen zin in. Weer super veel leren en drukte en stress. Maar dat komt vast wel allemaal goed. Vandaag ga ik me een beetje voorbereiden op school morgen. Een beetje leren en nog wat huiswerk maken en natuurlijk mentaal voorbereiden. Voor de rest m'n nagels lakken, lezen (sweet little lies van Lauren Conrad, ik hooouuuu van haar boeken!), bloggen, just dance 4en (Heb ik sinds zaterdag en echt suupeeer blij mee ! :D)beginnen aan de taart voor m'n verjaardag (het recept komt nog op de blog), uitnodigingen schrijven voor m'n verjaardag en vooral genieten van de laatste vakantiedag en relaxen.

uitnodigingen schrijven voor m'n verjaardag


Tot volgende week, dan kun je lezen hoe mijn 1e schoolweek was na de vakantie en natuurlijk mijn
verjaardag.

Bye (:
x-jes Desi




Geen opmerkingen:

Een reactie posten