woensdag 30 januari 2013

A look at the inspiration of a 14year old girl

Hi lieve lezers,

Ken je dat? Je luistert een liedje en je wordt er helemaal vrolijk van. Eerst tik je met je voet op de grond, dan knip je met je vingers,  je armen beginnen spontaan te bewegen en uiteindelijk sta je dansend op de tafel. Of je hoort een liedje voorbijkomen en de melodie neemt je weer terug mee naar die tijden van vroeger. Je moet een traantje wegpinken omdat de tekst je zo raakt.

Je zit op een relaxte zondagochtend een beetje te lezen en te twitteren en opeens kom je een quote tegen. Het lijkt net of die quote over jou gaat. Hij beschrijft precies hoe jij je voelt en hoe jij over dingen denkt. Je slaat de quote op en gaat verder met waar je mee bezig was.

Je bladert in een tijdschrift en je ziet de inrichting van een huis voorbijkomen. Je denkt gelijk: 'Woow, zo wil ik mijn huis later ook inrichten. Ik zie mezelf al helemaal in die bank zitten met dat leuke dekentje en een goed boek. Of 's ochtends bij het ontbijt aan de bar in de keuken in zo'n gave stoel.' Je scheurt de pagina uit en stopt hem in een mapje met gave plaatjes die je wilt bewaren.

Je bent aan het internetshoppen op zoek naar een jurkje voor dat gave feest volgende maand en opeens zie je een shortje voorbijkomen. Een shortje met allemaal verfvlekken en je denkt:'Woow naar dat shortje was ik al maanden opzoek. Voor dat shortje doe ik echt een moord!' Dan kijk je naar de prijs en je ziet dat hij echt ver over je budget is. Je baalt echt als een stekker. Toch sla je het shortje op zodat je er naar kan kijken als je weer eens inspiratieloos bent.

Iedereen heeft van die dingen die hem/haar inspireren en waar ze een bepaald gevoel bij krijgen. Gewoon omdat het herinneringen opwekt, een bepaalde sfeer heeft of je vind het er gewoon super gaaf uitzien. Ik ga jullie een paar dingen laten zien die ik de laatste tijd tegenkwam op internet, de radio, in tijdschriften of gewoon ergens op straat en die mij aanspraken. In dit bericht staan vooral veel interieur dingen, die foto's spreken mij altijd erg aan. En dit is een kans om al deze foto's met jullie te delen! Ik weet dat het een heel erg lang bericht is, maar ik vind het ontzettend leuk om dit te schrijven en ik er veel over te vertellen. Hopelijk neem je wel de moeite om het te elzen!

Deze 'smeltende leggings' vind ik nou echt het toppunt van creatief! Hoe kom je er op? Het geeft echt een heel erg gaaf effect echt alsof er smeltend ijs over je legging heenloopt of dat er iemand een pot verf over je heen heeft gegooid. Ik weet niet of ik het nou echt zou dragen, want het is wel erg opvallend. Maar daar heet het inspiratie voor.






Waarschijnlijk begin ik nooit aan tattoo's. Gewoon omdat ze dan echt voor altijd zijn en ze nooit meer weggaan. Dat is niet een teken dat ze niet mooi zijn. Tattoo's kunnen heel erg mooi zijn en ook echt een bron van inspiratie. Een hele mooie quote of een symbool waar ook nog eens een betekenis achter zit. 
  
Rock Mafia - The Big Bang Features Miley Cyrus. Dit liedje kwam ik tegen op youtube en later kwam ik er achter dat hij van de film LOL is. Een film die ik echt super leuk vind! Het is echt zo'n ontzettend relaxt liedje en ik kan hem echt uren achter elkaar luisteren zonder hem beu te worden. Geen idee waarom het zo'n geweldig liedje is, maar ik begin altijd spontaan mee te bewegen en te zingen. Het past ook totaal niet bij de muziek die ik meestal luister. maar het liedje heeft gewoon iets.








Nu komen er een aantal dingen die in tijdschriften stonden en die ik gefotografeerd heb. De meeste van deze dingen komen uit de libelle. Mijn moeder leest dat tijdschrift altijd en ik blader hem ook wel eens door. Er staan altijd hele mooie foto's in! Er zitten ook een aantal dingen bij van de maison du mone. Dat is echt een geweldige interieur winkel waar ze hele mooie spullen verkopen. Allemaal dingen die ik mooi vind in een huis.


Ik ben ook heel erg geïnteresseerd in interieur. Ik vind het erg leuk om allemaal plaatjes te bekijken van huizen, hoe ze ingericht zijn. Zelf vind ik heel veel verschillende dingen leuk. 1 stijl hiervan is industrieel. Veel ijzer, hout, leer, kunst en de kleuren bruin, zwart, maar ook felle kleurtjes er tussen. En veel verschillende materialen. Ik heb een aantal plaatjes bij elkaar gezocht van deze stijl en ik ga bij ieder plaatje vertellen wat ik er zo leuk aan vind.

1) Deze stoel vind ik echt gewoon zo gaaf! Ik doe echt een moord voor zo'n stoel. Het zilver en het leer springen er echt uit. De vorm van de stoel is ook echt heel erg leuk. Niet zo standaard en lekker speciaal, daar hou ik wel van. Ik zie mezelf al helemaal in zo'n stoel zitten, haha.
2) Dit kastje vind ik ook erg leuk. Hij ziet er eigenlijk een beetje oud en versleten uit, maar daardoor heeft het kastje juist karakter. De kleuren en de letters op de kast maken hem echt speciaal en vallen heel erg op.
3) Dit si echt een sfeerfoto van deze stijl. De muur met al de verschillende stukjes hout vind ik echt heel erg gaaf en zou ik zo ook doen in mijn eigen huis later. Het geeft echt een beetje het gevoel alsof je in zo'n boomhut zit. De kist met de vlag vind ik ook erg gaaf. Ik hou echt van printjes en de vlaggen zijn de laatste tijd ook erg hip geweest. Het model van de vlinderstoel is ook echt 1 van mijn favorieten. De lamp straalt iets heel erg stoers uit en de kaarsjes maken het geheel juist weer heel gezellig. Een hele leuke ingerichte kamer dus!
4) Ik ben een grote lokker fan en zeker van deze lokkers. Ze hebben een warme kleur en zijn echt heel stoer, vooral omdat ze er niet zo nieuw uitzien.


Een 2e stijl die ik ook heel erg gaaf vind is de barok stijl. Heel veel zilver, zwart, wit en glimmend. Het is wel iets minder rustgevend dan de industriële stijl, maar het is echt een stijl die ik op deze leeftijd voor mijn kamer erg leuk vind. Ik heb dan ook veel barok dingen in mijn kamer. Als ik op mezelf ga wonen ga ik waarschijnlijk meer voor de industriële stijl gaan.

1) Dit soort stoelen vind ik al een lange tijd erg leuk. Ze zijn echt heel erg chic en als ik als klein meisje in zo'n stoel zou zitten zou ik me net een prinses voelen.
3) Als je deze foto ziet geeft het echt zo'n wow effect. Ik zou hier zelf niet kunnen wonen denk ik, omdat het wel heel erg opvallend en glinsterend is, maar ik vind het wel echt heel erg gaaf om te zien. De blauwe kleur van de muur vind ik ook erg mooi.

Nu 2 foto's die ik tegenkwam in de libelle.

2) Dit is een foto die hoorde bij een artikel over je horoscoop voor het nieuwe jaar. Ik vond de horoscoop eigenlijk wel bij mezelf passen en hopelijk komt hij uit! Er stond in dat ik heel veel zelfdiscipline heb en dat ik heel erg hard mijn best doe en hard werk. Mijn inspanningen zouden beloond worden. Maar als ik hard werk heb ik af en toe ook voldoende vrije tijd nodig en dit klopt ook. Ik doe vaak heel erg hard mijn best en heb het erg druk en na dit 3weken volgehouden te hebben, moet ik echt even iets heel anders doen en goed uitrusten anders hou ik het niet vol. Ook ben ik erg zorgzaam en dit klopt ookwel. Ik sta altijd klaar voor mijn vrienden en als er iets is ben ik er altijd voor ze. Ik vind het altijd heel grappig om horoscopen te lezen. 9 van de 10 keer klopt er helemaal geen barst van, maar als ze wel kloppen is dit altijd erg grappig. Ik weet ookwel dat er helemaal niks waar van is en dat die voorspellingen gewoon verzonnen zijn, maar dit past toch wel bij mij.
4) Ik heb best wel lang haar en ik ben erg blij met mijn lange haar. Toch vind ik kort haar ook erg mooi! Vooral dit soort kapsels. Als ik ooit mijn haar kort zou knippen zou ik het zo knippen. IK vind het echt zo'n elfachtig kapsel en het is erg stijlvol.


Weer 4 foto's uit de libelle! Toevallig was dit een kerstlibelle en het zijn dus hele 'kerstachtige' foto's.
1) Dit vind ik echt heel erg creatief. Foto's hangen in je kerstboom, super leuk. Zo heb je echt een persoonlijke kerstboom. Lijkt me leuk om zelf ook een keer te doen.
2) Ik hou heel erg van maskertjes. Het lijkt me echt geweldig om ooit een keer zo'n gemaskerd bal mee te maken. Echt zo'n meisjesdroom van mij. Waarschijnlijk gaat dit echt nooit gebeuren, maar ik kan maar blijven dromen hè.
3) Er kan nooit genoeg goud, zilver en glitter genoeg zijn, hihi. Een erg leuke feestelijke foto!
4) Creatieve ramen zeg. Ik hou erg van quotes en vind het altijd erg leuk om ze te lezen. Ze hebben altijd een speciale betekenis en soms moet je er echt even over nadenken. Zo op je ramen geschreven heb je altijd een paar quotes om je heen. Natuurlijk moet je ze er wel vanaf kunnen halen.


Ik ben een echte kookliefhebber. Het liefst maak ik zoete dingen, maar hartige dingen vind ik ook erg leuk om te doen. Een dag niet gekookt een dag niet geleefd. Ik heb ook een voorliefde voor allemaal printjes en figuren. Hartjes, sterretjes, panterprint i love it! Vandaar dat ik deze foto erg leuk vind. Koken en printjes samen op 1 foto. Erg leuk gedaan al dat eten in de vorm van sterretjes.


Rome is echt zo'n prachtige stad. Ik ben er al eens naar toe geweest toen ik nog een klein meisje was, maar ik wil er echt graag nog een keer naartoe. Als je ouder bent, heb je altijd een andere kijk op dingen. In de 5e of in de 6e ga ik daar met school naartoe en ik heb er ontzettend veel zin in! Al die mooie gebouwen, fonteinen en beelden. Ik hou sowieso ook heel erg van de Italië. Ik ga daar bijna elk jaar naartoe op vakantie. Dit jaar ook weer. Ik kijk nu al uit naar de zomer.

Dat was mijn inspiratie post voor deze keer. Ik ben van plan om wat vaker allemaal foto's met jullie te delen. Gewoon van random dingen die ik tegenkom en waar ik iets over kan vertellen.

x-jes D&S






Geen opmerkingen:

Een reactie posten