zondag 27 januari 2013

How Desi lives her life #7

Hoi lieve lezers,

Het lijkt wel alsof er geen rustige weken meer bestaan, haha. Gelukkig was deze week wel al iets rustiger en vol met allerlei leuke dingen.

Baby it's cold outside.
Dinsdag was de 2e auditie van de bonte avond dus maandag en dinsdag zat vol met oefenen. We hebben heel hard gewerkt om er iets moois van te maken en dat is ook gelukt! De auditie is erg goed verlopen en we hebben mooi commentaar gekregen. Nu kunnen we alleen nog maar met spanning afwachten op de uitslag.

Hairstyles van de woensdag.
Mijn visgraatvlecht :)
Woensdag was het een huiswerkloosdagje, jippieee! De volgende dag waren we namelijk vrij. Na schooltijd ben ik naar de bieb geweest. Dat was al erg lang geleden. Ik heb een aantal leuke boekjes meegenomen. 'Hier' zie je mijn lijstje met boeken. Toen ik terugkwam van de bieb was ik gewoon zo ontzettend moe dat ik makkelijke kleren en pantoffels aangedaan heb, op de bank ben gaan liggen en er de hele dag niet meer vanaf gekomen ben. Heerlijk een middagje gtst terugkijken. Ik had namelijk al 3afleveringen gemist en ik ben helemaal gtst verslaafd. Ik moet elke aflevering gezien hebben.

Donderdag was ik lekker vrij. Op de school van Selena en mij was er opendag voor de kinderen uit groep 8. Zo kunnen ze al een beetje kennis maken. Ik kan me nog erg goed herinneren hoe het was toen ik voor het eerst in die grote school liep. Het was net een doolhof en ik was de hele tijd bang dat ik m'n groepje kwijt zou raken en verdwaald zou zijn in de school. Nu vind ik juist dat het onzettend meevalt kwa grootte. Het is nog bestwel een kleine school, haha. Met de groep van de bonte avond gingen we optreden voor de nieuwe brugklassertjes, haha. Het dansen ging super goed en volgensmij waren ze wel onder de indruk. We hebben ook vele complimenten gekregen, wat natuurlijk altijd leuk is. 's Middags weer lekker op de bank liggen en dit keer heb ik Missing gekeken. Dat is echt een ontzettend spannende thriller serie. 1 Van de meeste spannende series die ik ken! Echt fantastisch hoe dat gemaakt is! Je wilt echt elke keer weer verder kijken en geen enkele aflevering kan je missen.
's Avonds heb ik geholpen op de opendag op school bij het onderdeel Lichamelijke Opvoeding. Lekker de hele avond een beetje sporten en kinderen helpen. Het was erg leuk om te doen! Ook de sfeer was erg goed en het was een leuke avond.

Schaatsen met de klas
Vrijdag lekker de 1e 2uur vrij, omdat ik geholpen had. Toch heb ik niet tot 9uur in mijn bed gelegen (Ik ben lekker na  5minuutjes lopen al op school :p), maar ben ik om 8uur opgestaan en nog wat geleerd voor die dag. Tijdens gym hebben we geschaatst met de hele klas. Schaatsen vind ik heel erg leuk om te doen! Toch kan ik niet urenlang op het ijs staan. Dat hou ik echt niet vol, haha. Je wordt echt moe van schaatsen en het is veels te koud. 's Middags sims gespeeld met Iris en we waren weer volop aan het lachen. Als wij de kans krijgen om sims te spelen is het echt een feestje. 's Avonds ben ik weer naar dansles geweest en we hebben een nieuw dansje geleerd. Het is echt een heel erg gaaf dansje! Ik heb nu alweer volop geoefend om het goed onder de knie te krijgen. Na dansles in de auto en opeens was ik m'n gsm kwijt. Heel drama, de auto doorzocht. Terug gereden naar de plek waar ik even de auto uit was gegaan. Maar nee, niet gevonden. Ik was al helemaal aan het bedenken hoe ik in hemelsnaam aan een nieuwe gsm zou kunnen komen, toen m'n moeder opeens binnenkwam en zei: ' Als jij je schaatsen, nagellak enzo gaat opruimen heb ik een verrassing voor je.' Ik wist natuurlijk al wat die 'verrassing' was en ik heb nog nooit zo snel al m'n spullen opgeruimd. Daarna kon ik eindelijk m'n gsm weer in m'n armen sluiten, haha. Hij lag dus toch gewoon in de auto en in m'n paniek had ik niet goed genoeg gekeken. Toch heb ik er wel even bij stilgestaan dat het eigenlijk best erg is dat ik zo aan m'n gsm gehecht ben en er eigenlijk 'niet zonder kan.' Misschien is het een slim plan om een keer een gsmloze week te houden en 1x in de maand een gsmloze dag. Ik weet nu al dat ik mezelf daar echt niet toe kan zetten.
Even een 'teken in de sneeuw' pauze tijdens het schaatsen met vriendinnen
Het liedje waar we op moeten dansen bij dansles. I likeeee this song!


In het weekend heb ik vooral veel voor school gedaan. Ik moest een betogende spreekbeurt voorbereiden, leren voor een SO en het gewone huiswerk. Die betogende spreekbeurt vond ik eigenlijk best wel interessant om te maken. Je moest een stelling hebben en dan moest je vertellen waarom je dit vind en met argumenten. Ik doe het over automatische donorregistratie. Klinkt vast heel saai en moeilijk, haha. Maar ik vind dat best wel belangrijk. Er sterven elk jaar echt super veel mensen omdat ze zo lang moeten wachten op een nieuw orgaan! Genoeg saaie praat nu. Zaterdagavond had ik een feest van een goede vriend van mij. Het was een hele gezellige avond. Nieuwe mensen ontmoet, veel gekletst, gelachen, genoten van de laatste sneeuwdag en gedanst. Oeeeeh dansen :D! Ik hou zo van dansen, whieeee hihi.
It's party time!

Na deze week is waarschijnlijk alle sneeuw weg en de kou voorbij. Eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo erg. Ik was het beu om elke dag dik ingepakt door de sneeuw naar school te ploeteren. Ik ben meer een zomermens. Ik kijk dan ook ontzettend uit naar het moment dat ik weer shortjes, rokjes en topjes aan kan!
Mijn nageltjes deze week, er komt nog een How to: post waar  we uitleggen hoe deze nailart gemaakt is.
(met stikkers :p)
Nog 2 weekjes volhouden en dan is het eindelijk weer vakantie. Daar kijk ik echt naar uit. Ik ben nu al moe, terwijl ik nog maar 3 weken school achter de rug heb. Het middelbareschoolleven is gewoon heel zwaar hoor. :p Volgende week weer een nieuw weekverslag!

x-jes Desi







Geen opmerkingen:

Een reactie posten