donderdag 14 maart 2013

Go with the flow!

Hi lieve lezers,


Het is bijna lente. De dagen worden langer en nog beter.. ze worden ook nog eens veel lichter. De zon gaat wat meer schijnen en het wordt eindelijk wat warmer. Als al deze dingen gebeuren ben ik altijd een stuk vrolijker en ben ik veel positiever. Het perfecte tijdstip om wat dingen te gaan veranderen. In de winter lukt me dat toch nooit met al dat slechte weer. Maar in de lente heb ik veel meer motivatie! Ik heb echt van die lentekriebels in mijn buik. Een soort grote schoonmaak. I can do this! Go with the flow!

Ten eerste wil ik graag wat gezonder gaan leven. Ja oké, heel cliché. Maar toch vind ik het wel heel belangrijk en nodig. Ik ben namelijk echt zo iemand die niet van koekjes af kan blijven en gek is op allerlei lekkere dingen. Vooral in die koude winterdagen als het allemaal niet meezit.
Ik ga proberen om wat minder te gaan snoepen en gezondere dingen te eten. In plaats van de halve koekjesdoos leeg te eten neem ik dan een keer een appeltje of een kiwi. Wat ik trouwens ook hartstikke lekker vind. Ik ga helemaal niet proberen om helemaal niks meer te snoepen, want dat lukt me helemaal niet. Ik ben iemand die best gemotiveerd is kwa leren en huiswerk enzo, maar zodra het op sporten, slechte gewoontes of eten aankomt zeg dan maar nee tegen die afspraken met mezelf.

Sporten hoort ook bij het gezonder leven. Sowieso ga ik als het wat warmer is minstens 2x in de week hardlopen met Selena. Dat vind ik gewoon super leuk om te doen. Lekker bewegen en als je dan thuis komt zo'n heerlijk gezond gevoel. Verder wil ik dan graag een keer just dance doen, met de hond gaan wandelen of een workout doen in plaats van in de bank neer te ploffen. Bewegen is goed voor je.

1 Ding op het lijstje wat ik ook belangrijk vind aan gezonder leven is heel veel water drinken. Maar dat doe ik al. Heel veel water, dat is namelijk het enige drinken wat ik binnenkrijg haha.

Vroeger gaan slapen is één ding dat heek erg nodig is en daar ben ik al een tijdje mee bezig. Ik ben namelijk vaak erg moe en dat vind ik erg vervelend. En wat moet je tegen moeheid doen? Juist. Slapen is het beste medicijn tegen moeheid. Vandaar mijn keuze om wat vroeger te gaan slapen.

Beter voor mijn huid zorgen is iets wat ik zeker weten ga doen. Elke dag make-up afhalen, maskertjes, goed mijn gezicht wassen en niet teveel aan mijn gezicht zitten. Ik weet wel hoe ik het moet doen, nu alleen nog in de praktijk brengen.

Nu over op dingen die niks met gezond te maken hebben. Ik wil graag stoppen met al die slechte gewoontes. Iedereen heeft slechte gewoontes en ik wil er vanaf. Ik doe de meeste van die dingen gewoon uit gewoonte en kan heus wel zonder. Het gaat nog moeilijk worden om daar mee te stoppen, maar het gaat me wel lukken.

Ik wil ook heel graag gaan werken. Ik heb de laatste tijd soms heel erg tijdgebrek. Ik wil namelijk graag sparen, maar wel leuke dingen kopen en ook gewoon dagelijkse dingen zoals cadeautjes voor vriendinnen, een keer een ijsje of als ik naar de film ga met vriendinnen. Daar wil ik allemaal geld in stoppen, maar soms lukt dat gewoon niet. Daarom wordt het tijd dat ik een baantje ga zoeken. Ik weet nog niet goed wat ik wil gaan doen en hoe ik dat ga aanpakken, maar ik ga me er heel erg voor inzetten. Ik zou het persoonlijk het leukst vinden om te gaan oppassen. Helaas woon ik op een afgelegen plek in Nederland waar het net een verlaten spookstad is en is het dus best wel moeilijk om oppaskindjes te vinden. Ik heb het al eens in de straat gevraagd, maar nog steeds nooit opgepast bij iemand.

Als laatste wil ik graag wat minder op de computer zitten en andere leuke dingen doen. Heel veel lezen,  films en series kijken, foto's maken, creatieve dingen doen, eens lekker naar buiten gaan, leren keyboard spelen, verschillende nailart dingen uitproberen, meer dansen en leren van filmpjes op youtube, gave outfits bedenken met kleding en natuurlijk heel veel bloggen. Een lang lijstje met allemaal dingen die ik erg leuk vind om te doen. Toch heb ik voor sommige dingen te weinig tijd. Daarom ga ik daar wat tijd voor vrij maken.

Het is een heel lijstje, dat weet ik zelf ook. Maar de meeste dingen zijn niet zo heel moeilijk en gaan me zeker lukken. Voor sommige dingen moet ik wat meer moeite doen. Maar als ik iets echt wil, dan lukt me dat ook. Ik hoor mijn vriendinnen al zeggen: 'Dat lukt je nooit Desi' Toch ga ik het tegendeel bewijzen! Hah!

Iemand nog tips voor bovenstaande dingen? Ze zijn heel erg welkom!

x-jes D&S



Geen opmerkingen:

Een reactie posten