zaterdag 9 maart 2013

Music of the moment

Hi lieve lezers,

Ik ben een echt muziekmens. Ik ben dol op muziek. Voorgaande jaren luisterde ik vooral veel naar hele bekende muziek, echt van die top40 muziek die men continu draait en waar je op een gegeven moment helemaal gek van wordt. Eigenlijk is deze muziek (meestal dan) niet echt zo heel bijzonder. In 2013 begin ik te merken dat mijn muzieksmaak ook een beetje begint te veranderen. Ik ben erg op zoek naar apartere muziek die mij echt aanspreekt. Hier een lijstje van muziek die ik luister als ik wat rustigere muziek wil luisteren echt omdat ik de muziek zelf mooi vind.

A Rocket To The Moon

Dit is een Amerikaanse band die bestaat uit Nick, Justin, Eric en Andrew. Ik heb deze band pasgeleden leren kennen, maar ze zijn super. Ze hebben hele leuke en relaxte muziek. Relaxt, een woordje dat bij veel muziek die ik leuk vind past. Veel gitaren, een leuke melodie en mooie teksten.

Whole Lotta You - A Rocket To The Moon


The Script

Mijn favoriete band blijft toch de script. Oow wat hebben die mensen mooie muziek zeg. Diepgaande teksten en leuke deuntjes om bij weg te dromen. Leuke muziek op een saaie winter zondagmiddag voor bij een goed boek, maar ook heerlijk op een vrolijke zomerdag. Als ik zou mogen kiezen van wie ik een concert zou willen bijwonen zou The Script zeker op mijn lijstje staan. Super muziek!

If you could see me now - The Script


Selah Sue
Selah Sue heeft hele aparte en bijzonder muziek. Ze heeft echt haar eigen stijltje en een heel eigen geluid. Je herkent haar stem meteen. Ik las een keer een interview met haar in een tijdschrift. Daarin vertelde ze dat ze verschillende aanbiedingen gekregen heeft van managers en bureaus die beloofden haar een ster te maken zoals rihanna, beyonce en lady gaga. Maar Selah Sue wilde dit helemaal niet. Ze wilde haar eigen muziek maken, op haar eigen manier. Dit vind ik ook een erg mooie gedachte. Mooie muziek van een mooi mens.

This World - Selah Sue



Nu nog een paar mooie liedjes op een rij die ik ook vaak luister.


Somewhere only we know - Keane


Thrift shop - Macklemore & Ryan Lewis feat Wanz


A Thousand Years - Christina Perri


Satellite - Lena


Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn favoriete rustige muziek! Welke muziek luisteren jullie meestal?

x-jes D&S

1 opmerking: