dinsdag 12 maart 2013

How Desi lives her life #13

Hooi lieve lezers,

Sjongejonge het gaat niet echt goed met mijn blogafspraken met mezelf zeg... Dit is nu al de zoveelste keer dat ik te laat ben met mijn weekverslag. Dus alweer sorry. Ook heb ik niet zo heel veel uitgespookt deze week. Ik was het wel van plan.. maar het is niet gelukt. Ik was namelijk ziek. Oh oh wat leuk lekker thuis op de bank, nou nee. Als je niet ziek bent en elke dag naar school moet denk je: IK WIL NAAR HUIS! Als je dan thuis zit met een bonkend hoofd en een keel die je kilt denk je: LAAT ME PLEEEASEEE HELEMAAL BETER NAAR SCHOOL GAAN! Maar neehoor, ik was verbannen tot de bank of mijn bed.

Maandag was ik dus ziek en heb ik lekker niks uitgespookt. Of je wilt op de bank liggen en slapen, lezen of een beetje tv kijken super opwindend vinden. Dinsdag als een echte diehard weer naar school en al die andere dingen die daar bij komen kijken. Elk moment dat ik even vrij was rende ik naar buiten om een glimpje van de zon op te kunnen vangen. Ja je leest het goed, HET ZONNETJE! Ik was zelf ook geshockeerd. Het zonnetje in maart en ook nog een lekker themperatuurtje is echt een wonder. Ik had net het gevoel dat het voor altijd koud zou blijven. Een eeuwige winter zou echt een hel voor mij zijn. Gelukkig was dat deze 2 dagen niet het geval. Ik heb heerlijk zitten genieten in de zon en ook nog eens boeiende gesprekken gehad. Tot mijn grote spijt is het mooie weer nu al voorbij. Vanochtend moest ik alweer door de sneeuw ploeteren en het 1e uur met sneeuwschoenen door de school lopen. 1 Weekje sneeuw vind ik wel leuk, maar daarna ben ik het helemaal beu.

Genoeg over het weer nu en over naar de donderdag. Niet dat dat zo'n geweldige dag was. Ik kwam thuis en ik was , sorry alweer, helemaal opperdepop. (Dat woord klinkt zo grappig..) Thuis komen met hoofdpijn en helemaal in elkaar zakken in een stoel lijkt gewoon een gewoonte te worden. Ik voelde me niet alleen moe, maar ik begon ook weer ziek te zien. Ik had echt zoiets van Nee! Waarom? Één keer in de week ziek zijn is toch genoeg? Moeten die ziekteverwekkers me nou twee keer in de week komen pesten? Ze zijn zo gemeen! (Ik ben net bezig het het afweersysteem bij bio.. ik weet nu helemaal hoe het zit hoor met dat ziek zijn.) Ik voelde de bui toen al hangen...

Vrijdag stond er heel veel op de planning. Een super drukke en superleuke dag met allerlei leuke dingen. Oefenen voor de bonte avond, dansles, klaarmaken voor de fuif met M. , feestje bouwen op de fuif en daarna bleef B. logeren. 's Ochtends werd ik wakker. Gelijk BAM hoofdpijn, keelpijn, spierpijn, moe, oh zo moe. Onee, dit hou ik niet vol. Zo'n drukke dag. Ik word gek! Toch was ik van plan om deze drukke dag te doorstaan. (Tegen het advies van m'n ouders in) Toen kwam ik dus op school en ik stortte in. Gelijk werd ik naar huis gestuurd van de lerares. Ik voelde me super schuldig voor al die lieve  mensen die nu dingen alleen moesten doen. Sorry lieve mensen! Toch was ik wel heel erg blij toen ik uiteindelijk onder een dekentje op de bank kon gaan slapen. Ik baalde wel heel erg, maar er was niks aan te doen.

Zaterdag voelde ik me wel al ietsje beter. Ik heb deze dag wel doorgebracht op de bank. Ik kon het niet riskeren om straks weer ziek te worden. Drie keer in twee weken ziek vind ik toch ietsje te. Zondag naar een verjaardag, van mijn omaatje. Gezellig met de hele familie om de tafel taart eten en praten totdat je kaakspieren pijndoen. Spelletjes spelen stond trouwens ook nog op het programma. Ik vind dat  stiekem altijd hartstikke leuk. 's Avonds ook nog uit eten. Jammie jammie! Ik heb heerlijk gegeten en genoten van de leuke avond.

Deze week wordt weer zoooooo druk. De drukste week in tijden. Maar na deze week is het voorbij. Vrijdag en zaterdag is namelijk de bonte avond en daarna zijn er natuurlijk gene repetities meer. Dan heb ik weer tijd voor andere ook hele leuke dingen. Ik ben van plan om dan het hardlopen weer op te gaan pakken. Natuurlijk wel na een weekje helemaal niks gedaan te hebben. Ik vind het super jammer dat het dan allemaal voorbij is. Het was altijd zo leuk en gezellig. Ondanks dat is het ook wel een opluchting. Het was zo druk en van drukte raak ik gestrest en dat is niet fijn dusja.. Ik heb in ieder geval heel heel heel heel veel zin in de optredens en het wordt vast helemaal fantastisch! Wish me luck!

Good music, mijn medicijn als ik ziek ben.
Lego House - Ed Sheeran





x-jes Desi

PS: Sorry geen foto's deze week. Niks interessants gevonden of geen tijd gehad. Of jullie zouden het heel erg interessant vinden om een foto van een zieke ikke op de bank te zien. Als het weer rustiger is komen er hele uitgebreide weekverslagen. Ik beloof het en dit keer echt!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten