zondag 17 februari 2013

How Desi lives her life #10

Hoihoi lieve lezers,

Dit is alweer mijn 10e weekreview. Wat is de tijd snel gegaan zeg. Het is al meer dan 2 maanden geleden dat Selena en ik deze blog aangemaakt hebben. Ondertussen hebben we echt al heel erg veel gepost, zo'n 40 berichten al!

De vlechtjes van schatjes M. en D.
Dit was echt een heerlijk weekje vakantie. De meest relaxte vakantie ooit. Ik heb lekker veel dagjes voor mezelf er in gepland en ik ben nu helemaal uitgerust. Ik heb ook genoeg huiswerk gemaakt dus deze week hoef ik helemaal niet te stressen voor school. Echt een zalig gevoel. Toch denk ik dat dit zalige gevoel niet zo heel erg lang gaat duren... Morgen begint school weer met al z'n drukte om zich heen. 

Maandag hebben we weer geoefend voor de Bonte Avond. Toch hebben we niet zo heel erg veel gedaan dit keer. Op een gegeven moment was ik van een aantal vriendinnen hun haar aan het invlechten en waren we pim pam pet en ganzenbord aan het spelen. Wat waren we gemotiveerd dit keer zeg, haha.

Dinsdag had ik afgesproken met een goede vriendin van mij uit België, Romy. Ik had haar ondertussen al meer dan een maand lang niet gezien en daarvoor 4 maanden niet ofzo en ik had haar ontzettend gemist. Romy is zo'n oprecht lieve meid en ik was zo blij om haar weer te zien. We hebben heel veel gekletst, chocolade gegeten, just dance gedaan, foto's gemaakt en jahoor koekjes gebakken. O zo lekkere chocolate chip cookies. Mijn favoriete koekjes, jummie. Ze waren zo lekker zacht vanbinnen en knapperig van buiten en ongelooflijk groot en nog lekker warm. Ik verlang nu weer naar zo'n lekker koekje. Give me! Ik heb Romy ook geïnterviewd over haar stijl. Dat interview zie je 'hier'. Helaas moesten we aan het eind van de dag weer doei zeggen voor een paar maanden. :(

Koekiez bakken met lieverdje Romy

Woensdag een heerlijk dagje voor mezelf. Dat vind ik zo heerlijk hè. Dat heb ik af en toe gewoon eventjes nodig. Anders kom ik de week niet door. Wat ik dan doe is heel erg verschillend. De ene keer ga ik nagels lakken en een beetje tutten, de andere keer cakejes bakken of lekker lezen. De laatste tijd neem ik met het bloggen automatisch heel veel tijd voor mezelf. Een leuke bijkomst van het bloggen.
Op deze 'me-time dag' heb ik gebruikt om een beetje te tutten. Ik heb m'n haar gekruld, mezelf mooi opgemaakt, een jurkje aangetrokken (Mijn lievelingsjurkje :D zie 'hier') en wat foto's gemaakt voor op de blog. Heerlijk zo'n tutmiddagje. 's Avond lekker in m'n bedje kruipen met 2 afleveringen van America's Next Top Model. Dat is pas genieten.

Heerlijke chocomelk tijdens het wcahtem
Donderdag was het eindelijk zover , TIJD OM TE SHOPPEN! Helaas was het wel ijs en ijskoud. Ik maak geen grapje... ik was gewoon bevroren. Ik kon geeneens normaal over straat lopen want het was verschrikkelijk glad. Je gleed gewoon uit bij elke stap die je zette. Je kon beter schaatsen dan lopen. Het was ook nog eens de hele dag aan het regenen.. dus ik moest de hele tijd met een paraplu lopen en dat ding overal mee naartoe sleuren. Maar.... het shoppen was toch wel erg leuk! De kleding viel wel een beetje tegen. Ik heb niet zoveel leuke dingen gevonden als ik had verwacht, maar ik heb toch nog wel een paar leuke dingen gekocht. Een glimmende zwarte broek, een legerblousje, een basis zwart jurkje en 2 basis topjes. Ik ben er heel erg blij mee. Toen mijn moeder en ik terug naar huis wilden liepen we terug naar het treinstation. En jahoor, net nu wij met de trein gingen (We gaan echt bijna nooit met de trein) moet de trein weer niet rijden. Hebben wij weer hoor. We zijn terug de stad in gelopen en hebben ons een beetje opgewarmd in een gezellig cafeetje. En hoe kan dat beter dan met warme chocolade melk en taart? Het was wel een hele luxe warme chocolade melk zeg. Met slagroom, marshmallows en koekies. Jumjumjum. Wat een verwennerij was dat zeg. Als ik er aan terugdenk ben ik weer vollop aan het genieten. Gelukkig was mijn vader in de buurt voor zijn werk en kon hij ons komen oppikken en moesten we niet nog met die rottrein. Ik heb echt een hekel aan het openbaar vervoer.

Vrijdag ben ik naar lieve S. geweest. Ze was een beetje ziekjes dus zijn we op de bank gekropen met een leuk filmpje en koekjes. We hebben 'Alles is liefde' gekeken. Ik vind het echt een hele mooie en grappige film. Een van de weinige echt leuke Nederlandse films. Het was heel erg gezellig en ik heb echt een leuke middag gehad.

Zaterdag weer oefenen voor de Bonte Avond. Jaa we oefenen veel... Maar dat is ook nodig. We willen er graag een hele mooie act van maken en we zijn zeker weten goed op weg! Elke repetitie wordt de act mooier en leuker om naar te kijken. Het leukste vind ik uiteindelijk toch dat we zo'n geweldige groep hebben. We zijn super hecht en het is ook altijd super gezellig.

Zondag de laatste dag van de vakantie. Die gebruik ik altijd om nog een laatste dagje te relaxen en nog wat voor school te doen. Tot mijn verbazing viel het schoolgedeelte wel mee. Maarja, ik had in de vakantie ook wat geleerd zodat het niet al te veel zou worden vandaag en in de rest van de week. Omdat ik vandaag onverwacht zoveel vrije tijd had ben ik maar cakejes gaan bakken. Dat doe ik steeds vaker de laatste tijd. Om precies te zijn heb ik deze vakantie.. uhm.. 4x iets gebakken. Een leuk bijkomstigheid is dat je dan voor een paar dagen lekkere cakejes hebt om op te snoepen. Wat ik natuurlijk maar al te leuk vind. Voor de rest heb ik vandaag veel geblogd. Alweer 2nieuwe berichten erbij vandaag en ook nog eens een heleboel ideeën voor nieuwe berichten.

Deze week heb ik ook echt heel erg veel muziek geluisterd. Dit keer wat meer rustige muziek. Voornamelijk van the script (thanks romy!) en bijv. het liedje with you van matt simons. Dat vind ik echt een prachtig liedje.

Ik heb ook veel gelezen deze week. Al mijn boeken van de vorige keer zijn uit en het waren erg leuke boeken. Ik was ook in het 2e deel van Gone begonnen, maar daar ben ik snel mee gestopt. Ik was nog maar op blz. 17 en het ging over iemand die opgegeten werd door wormen en die zaten door heel z'n lichaam.. terwijl hij nog leefde. Ze kropen zo door hem heen en ik kreeg echt kotsneigingen. Gadverdamme, bah bah bah. Aangezien dit aan het begin va het boek was.. had ik geen behoefte om de lugubere dingen die de schrijver aan het eind had verzonnen te lezen. Nee, niks voor mij. 
De eerste bloemetjes van dit jaar
Morgen moet ik alweer naar school helaas. Ik heb er echt geen zin in. Ik wil nog wel een weekje vakantie. Ik kan niet genoeg krijgen van die vrije tijd. Hele dagen cakejes bakken & bloggen, i love it!
Toch vind ik het ook weer niet een verschrikkelijke ramp om morgen weer naar school te moeten... maar toch, de leukste bezigheid is het ook weer niet. Ik heb daarnet mijn tas alweer ingepakt. Bah al die zware boeken en al dat huiswerk straks. Ik wil niet, maarja ik heb niks te willen ik moet wel...
Voor alle mensen die morgen juist vakantie hebben, een hele fijne vakantie! Voor alle mensen die morgen naar school moeten, heel veel succes!


x-jes Desi








Geen opmerkingen:

Een reactie posten