zondag 17 februari 2013

My fashionable friends : Romy

Hello lieve lezers,

Ik heb een aantal lieve vrienden die ook veel met mode bezig zijn en ook ontzettend van bloggen houden. Het leek me leuk om hun wat vragen te stellen over hun stijl en wat ze zo leuk aan mode vinden. Zo leer je allemaal verschillende stijlen en gedachtegangen kennen. Een leuke inspiratie vind ik zelf.

Mijn eerste 'fashionable friend' is Romy. Een goede vriendin van mij uit België die ik helaas niet zo heel erg vaak zie. Ik heb haar leren kennen op dansles en ze is echt een hele goede vriendin van mij geworden. Ik kan haar echt niet meer missen! Afgelopen dinsdag heb ik wat afgesproken met Romy en toen heb ik haar wat vragen gesteld. Hier lees je vanalles over Romy!

Wat is jouw stijl?
Ik draag meestal niet zo heel erg veel kleur. Ik heb liever donkere kleuren. Zoals zwart en grijs.
Ik hou heel erg van details zoals studs en spikes. Printjes vind ik ook erg leuk, doodshoofdjes en panterprint. Jeansjasjes vind ik ook helemaal super. Het liefst draag ik skinny jeans. Ik vind het het leukst als mijn onderstukjes spannend zijn en m'n bovenstukjes wat wijder. Als schoenen draag ik meestal sneakers en ballerina's in de zomer.

Wat is je favoriete kledingstuk?
Een paar dagen geleden ben ik wezen shoppen in Gent en daar heb ik een heel erg leuk legerprint bloesje gekocht. In de winter kan je dit dragen als trui en in de zomer als jasje. Ik denk dat ik dit wel heel erg veel ga dragen.

Wat zijn je favoriete sieraden?
Ik draag eigenlijk niet veel sieraden. Je ziet me wel altijd met oorbellen. Ik draag alleen geen oorbellen met een speciale reden bijv. als ik ga zwemmen. Verder heb ik wel altijd oorbellen aan.
Met speciale gelegenheden heb ik meestal wel een kettinkje aan. Ik draag dan vaak een gouden  kettinkje met een pijl er aan. Maar ringen of armbanden draag ik nooit.

Wat voor soort oorbellen draag je dan graag?
Het liefst lange oorbellen als dat kan met pluimpjes en diamantjes.
Meestal geen kleine oorbellen, maar juist speciale oorbellen die opvallen.

Wat draag je graag naar feestjes?
Meestal draag ik een zwarte skinny met een opvallend topje , met kant of een speciaal kleurtje. Daarbij dan een simpel jasje, wat afkan als het te warm is. Ik doe dan graag iets speciaals met mijn haar. Een mooie vlecht bijvoorbeeld. Ik heb namelijk erg lang haar en dat wordt altijd erg warm.

Wat staat er op je wishlist?
Leuke dingen voor de zomer. Dat is mijn favoriete seizoen om kleding voor te kopen. Allemaal gave  shortjes en topjes. Ik ben ook op zoek naar een kort jeans jasje wat je met iets kan dragen en afgeknipte shorts met studs. Ik hou ook erg van de legerstijl met allemaal kaki kleuren en legerprint dus ik hoop dat ik een aantal leuke kledingstukken vind in deze stijl.

Wie is je fashionvoorbeeld?
Lauren conrad, zij draagt hele classy outfits en ze weet zo goed wat je bij elkaar moet aandoen.
Kendall en Kylie Jenner, ze zien er altijd erg jong en stoer uit.
Alli Simpson , de zus van Cody Simpson. Die volg ik op twitter en zij post vaak leuke foto's van haar outfits op twitter. Ik vind ook wel eens mooie foto's van outfits en die sla ik dan op en daar kijk ik dan later nog eens naar.

Wat doe je allemaal met mode?
Ik ben best wel veel bezig met mode. Het liefst zoek ik een leuke combinatie door te mixen met basics en specialere kledingstukken. Ik surf ook vaak rond op modeblogs, webshops en af en toe maak ik een set op polyvore.com om mijn modebrein aan het werk te zetten.

Waarom ben je begonnen met bloggen?
Ik zat altijd vol belangstelling te kijken naar andere blogs en toen dacht ik: Ik wil ook dat mensen zo naar iets van mij kunnen kijken, het volgen en uitkijken naar een post. En aangezien ik dol ben op schrijven - en dan vooral in het Engels - en foto's maken, heb ik deze zomer Shoot A Glance opgericht.

Waar blog je het liefst over?
Het liefst maak ik mijn Surviving Weeks. Dat zijn samenvattingen van de afgelopen week met alles wat ik heb gedaan, gedachten en wat ik leuk vond en wat niet. Zo kan ik mijn gedachten van me afschrijven en mijn hoofd leegmaken, en lekker mijn ding doen door te schrijven wat ik wil zonder verplichtingen.


Heb je nog een leuke fashiontip?
Als je je goed voelt in je kleren en jij het echt leuk vind wat je draagt dat je er dan beter uitziet. Je draagt je kleren dan met gevoel en liefde.

Tot slot nog Romy's favoriete outfit:





Dus voor mij is deze outfit de perfecte combinatie tussen comfortabel en stijlvol. Zoals ik al zei ben ik verslaafd aan mijn zwarte skinny. Maar een skinny moet voor mij wel meerekken anders zit het niet zo lekker. En zo'n zwarte past echt overal op. Het legerjasje heb ik nog maar net gekocht in Gent, maar het is nu al mijn favoriet. Ik ben helemaal dol op camouflageprint en ik laat het graag uitkomen in mijn outfit door te combineren met zwart. Dus kies ik voor een basis topje erbij. De mocassins heb ik deze zomer gekocht en ik heb ze veel gedragen. Ze zijn meisjesachtig door de roze kleur en het strikje, maar ook helemaal stoer met de spikes. Helemaal Romy dus.

Wil jij nog meer van Romy lezen. Over alles wat ze meemaakt
en wat haar inspireert? Dit is de link van haar blog! http://shootaglance.blogspot.nl/

De volgende keer weer een nieuwe fashionable friend :D!

x-jes D&S













Geen opmerkingen:

Een reactie posten