zondag 10 februari 2013

How Desi lives her life #9

Hooi lieve lezers,

Ik lig nu lekker met een dekentje over me heen, met de muziek hard aan op de bank te genieten van de vakantie.

I don't care, I love it. I don't care.

I got this feeling on the summer day when you were gone.
I crashed my car into the bridge. I watched, I let it burn.
I threw your shit into a bag and pushed it down the stairs.
I crashed my car into the bridge.

Komt er uit de speakers van mijn laptop. Alleen maar dingen doen waar ik zin in heb. Een hele vakantie vol met cakejes bakken, series kijken, lezen, bloggen, dansen & vriendinnen. Zaaaaaaalig!  En vergeet het vele uitslapen niet. I LOVE VAKANTIE

Deze week was ik eigenlijk een beetje ziek. Keelpijn, hoofdpijn, beetje koortsig en gewoon heel erg moe. Elke dag in deze week ben ik dus met een dekentje op de bank gekropen en eventjes helemaal niks gedaan. Alleen lekker lui zijn. Dat betekent heel veel lezen & series kijken.

Ik heb het boek 'Joël' van Carry Slee uitgelezen. Sjongejonge, dat is wel een heel erg indrukwekkend boek zeg. Het is heel erg spannend en neemt op een gegeven moment een hele andere wending dan verwacht. Toen ik het boek uitgelezen had (Ik had tot 23.00 doorgelezen, omdat ik wou weten hoe het afliep) was ik echt even onder de indruk. Ik lag echt plat op m'n bed naar boven te kijken en na te denken. Het boek gaat uiteindelijk over kinderen die in het verkeerde lijf geboren zijn. Je bent bijvoorbeeld een jongen, maar je voelt je een meisje of andersom. Dat geeft echt even nadenkvoer. Hoe zou dat zijn? Dat is toch wel verschrikkelijk moeilijk om daar voor uit te komen en aan jezelf toe te geven. Dat soort dingen spoken er dan door je hoofd. Het is wel echt een prachtig boek om te lezen!

Vrijdag was het rozenactie op school. Love is in the air. Heel de dag stond in het teken van roosjes met lieve kaartjes er aan. Voor een vriendin, je vriendje of vriendinnetje, of die leuke persoon waar je al een halfjaar verliefd op bent. Ik heb een roos gestuurd naar een vriendin. Ofjaa... de roos kwam niet van mij, maar van Douglas Booth. Hij is acteur en je kent hem misschien van de film LOL. Ik had dus een brief geschreven uit zijn naam. 'Je bent zo'n leuk meisje, je verdient iemand die heel erg veel van je houd. Helaas woon ik hier in Amerika en jij in dat kikkerlandje in Europa' I. was er ontzettend blij mee en moest heel erg lachen. Ik had het heel erg goed geheim gehouden en ze was heel erg verrast. Ik heb geen roos gekregen. Mede door mijn geweldige toneelspel. 'Ik vind de rozenactie zo'n onzin. Ik ga echt geen roos sturen.' etc.

's Middags oefenen voor de Bonte Avond. Ofja 'oefenen' is toch iets anders. De muziek hard aan, de lichten uit en party time. Lekker dansen, gek doen en uit je dak gaan. Heerlijk zo'n middagje feesten. Dat had ik echt even nodig. Daarna in de auto springen en huphup naar dansles toe. Daar merkte ik dat ik toch echt heel erg moe was en nog een beetje ziek. Ik kon m'n gedachten er echt niet bijhouden en de dansjes onthouden. Maar ik heb me er doorheen geslagen en geprobeerd om gewoon even lekker te dansen en dat is gelukt.

Cakejes bakken


Zaterdag de 1e vakantiedag. En raad eens wat ik gedaan heb.. Cakejes bakken natuurlijk. Één van mijn favoriete bezigheden. 'Hier' mijn cakejes recept. Ze waren zoooooo lekker. Zelfs zo lekker dat ze nu al allemaal op zijn. Oepsie. Verder een beetje lezen, bloggen en dansen. Alleen maar genieten van de vakantie dus. Oooeeee ik word zo vrolijk van zeggen dat het vakantie is. HET IS VAKANTIE , HET IS VAKANTIE! IK GENIET VAN DE VAKANTIE! Hahahaha, i'm sorry, ik zal me gedragen. Okee, ik laat me nog 1x gaan: HET IS VAKANTIE, YEAH! 

's Avonds kwamen er kennissen van m'n ouders eten en het was weer heel erg lekker. Sintjacobsschelpen, tonijn, hert, crème brulée. I like it. Om 19.30 ging ik wel al weg. Ik had namelijk een cultuuravondje met 2 goede vrienden. Er was een toneelstuk te zien van de lokale toneelgroep, in het lokale theater met het lokale accent. Een erg lokaal gebeuren dus. Echt iets van mijn streek. Niet dat ik iets van accenten kan, echt niet. Mijn ouders proberen me al van kleins af aan een zinnetje laten zeggen met het accent van onze streek, maar die missie is nog steeds niet gelukt. Ik vrees dat ik het toch maar bij ABN moet houden als ik niet uitgelachen wil worden. In het toneelstuk spelen 2 vriendinnen van mij mee en ze deden het heel erg goed. Het was erg grappig om hun daar in te zien spelen. Ze zijn dan even iemand anders en niet 1 van mijn vriendinnen. Het was een erg geslaagd toneelstuk.

Zondagochtend ging ik eens sportief doen samen met Selena en B. We gingen hardlopen. Toen we om half12 eindelijk  buiten liepen met 2 dikke truien over elkaar heen vonden we het eigenlijk veel te koud. Je handen en oren bevroren helemaal en zelfs van het rennen werd je niet echt warm. Daarom hebben we binnen maar een aantal buikspieroefeningen gedaan. Dat vonden we eigenlijk wel genoeg, haha. Thuis heb ik arretjescake gemaakt. Ik had namelijk nog niet genoeg van het cakejes bakken, hmm. Het recept komt ook nog op de blog. Ik ben echt heel erg verslaafd aan arretjescake en maak het eigenlijk best wel vaak. Verder nog een beetje lezen (In haar schoenen van Abby Mcdonald) en America's Next Top Model kijken. Relaxing.

Recepten bijschrijven in m'm receptenboekje :)
look 'hier'

Crème brulée caramelliseren

Cool briefgesprek tussen mij en I. Good memories <3
Wat is ons plekje toch eigenlijk mooi eh..



Ik heb ontzettend zin in deze week en heb vele plannen. Volgende week weer een nieuw review van mijn week!

Have fun this week! Bye

x-jes Desi








Geen opmerkingen:

Een reactie posten