zondag 3 februari 2013

How Desi lives her life #8

Olaaa lieve lezers,

BIJNA VAKANTIEEEEEEE

Dat is het enige wat er op dit moment door mijn hoofd spookt. Zoals je misschien al merkt ben ik heel erg enthousiast en heb ik er echt heel veel zin in. Als ik er aan denk begin ik helemaal te stuiteren. Eindelijk eens genoeg tijd om goed uit te rusten, allemaal leuke boeken te lezen, met vriendinnen af te spreken en heel erg veel te bloggen. Ik kijk er zo erg naar uit! Waaaaaah!

Maandag op school kwamen we er opeens achter dat we 2 tussenuren hadden. Les , tussenuur, les, tussenuur. Oow wat leuk, dus niet! We hebben ons met z'n allen een beetje verveeld in de kantine en het kleine beetje huiswerk gemaakt wat we al opgekregen hadden. Desondanks was het toch wel heel erg gezellig. Ik kan het erg goed vinden met mijn klasgenootjes. Een goede vriendin van mij S. heeft me nagetekend in mijn agenda en ik vind het resultaat echt super mooi! Ze kan echt super mooi tekenen. Echt een natuurtalent!

De creatie van S.
's Middags ben ik naar Selena geweest. Selena had taart gebakken en ik moest even komen keuren. Wat ik natuurlijk met plezier deed. Ja, de taart was goedgekeurd. Meer dan goedgekeurd zelfs. Een heerlijke taart op een gezellige middag.

Dinsdag was echt een verschrikkelijke baaldag. Ik was super chagrijnig, kon nergens het plezier van inzien of ergens om lachen en ik had helemaal nergens zin in. Toen ik thuis kwam ben ik (nadat ik de hond heb uitgelaten) meteen op de bank gaan liggen met een dekentje en speculaaskoekjes om mijn favoriete series te kijken. Het perfecte medicijn tegen een baaldag.

In tegenstelling tot de dinsdag was ik woensdag juist super vrolijk. Zo gek hoe je humeur zo opeens kan omslaan. Ik was lekker vroeg uit, bijna geen huiswerk en ik heb mijn tijd vooral besteed aan bloggen. Vanwege mijn super goede humeur was het dus een heel erg lange post. Zie 'hier' het bericht.
Verder heb ik ook nog just dance 4 gespeeld. Dat vind ik echt zo ontzettend leuk!

Just Dance 4
Donderdag was mijn broertje jarig. Dit jaar had ik ruim van tevoren voor iedereen die in de maand januari of december jarig was cadeautjes gekocht en dus ook voor mijn broertje. Ik was trots op mezelf, haha. Hij was er super blij mee en ik heb dus een keer een goede daad verricht. Cadeautjes geven geeft een goed gevoel. 's Middags kwam er bezoek en we hebben lekker taart gegeten. Mijn moeder had natuurlijk weer een heel erg lekkere taart gebakken. Dit keer chocolade flensjes taart.

chocolade flensjes taart
Met school warren we donderdag naar Biobase geweest. Dit is een soort museum over hoe we kunnen bezuinigen op olie en blablablablabla. Ik heb er zoooo naar uitgekeken en het was gewoon zooooo leuk. NOT! Ik heb het sowieso al niet zo op (uhum) 'leuke' excursies van school, maar dit was toch wel heel erg saai. Zulke langdradige verhalen over olie en grondstoffen. Bijvoorbeeld een bikini gemaakt van maïs, maar dan heb je wel de meest lelijke bikini ooit. Ik snap heus wel dat het belangrijk is dat dit gebeurt, maar dan hoef je ons daar toch niet mee te vervelen. Op de koop toe moesten we ook nog een werkblad maken. En nee we hoefden niet te schrijven, daar hadden we stikkers voor. We moesten stikkers opplakken op een blaadje. We voelden ons net van die kleutertjes die helemaal vrolijk worden van stikkers op de goede plek opplakken. Vandaar dat we ons toen ook heel erg volwassen gedraagden en we naar buiten kwamen met overal stikkers behalve op het papiertje. Het enige wat leuk was aan dit hele verhaal was de collegezaal. We voelden ons net van die superslimme studenten op een universiteit, haha. Dat belooft wat voor de toekomst. Wat ook nog wel leuk was, was het bruisballen maken. Bruisballen zijn van die ballen die je in je badwater kan doen zodat het lekker gaat ruiken. Labjassen aan en allemaal stofjes bij elkaar gooien en uiteindelijk heb je dan een bruisbal in een leuk kleurtje en met een lekker geurtje. Ik had een blauwe en een roze met lavendelgeur, hmmm. De busreis was wel fantastisch. Een beetje muziek luisteren, foto's maken, gek doen en heel erg veel lachen.

met lieverd B. in de bus

Samen met I. hartjes geknipt uit het stickervel en op onze handen geplakt.
Vriendinnetjes voor altijd,  haha.

Mijn bruisballen

Labjasjes aan

Voetjes :) Selena met haar Uggs, I. met de blauwe broek en ikke met de Adisas schoenen.
Vrijdag was het eigenlijk best nutteloos om naar school te gaan. We hadden de 1e 2uur vrij. (Heeeeeerlijk! Lekker uitslapen!) en dan wiskunde, tussenuur, gym en latijn. Niet erg nuttig dus. Niet dat ik het erg vond om zo weinig school te hebben hoor, maar ik was liever gewoon heel de dag thuisgebleven. Na schooltijd was ik echt een wrak. Super moe en ik begon ook een beetje ziek te worden. Toch ben ik om 4uur  weer naar dansen geweest. Dat kan ik echt niet missen. Het is veel te leuk. Het was wel weer een hele reis. Eerst een stukje lopen, met de bus en dan nog een halfuur in de auto.

Zaterdag kwam ik buiten en mijn mond viel open. De lucht was gewoon blauw, het was niet al te koud en de zon scheen. Ik heb er dan ook uitgebreid van genoten. Samen met Selena heb ik buiten een stukje gewandeld. Heerlijk de zon op mijn gezicht, de wind door m'n haren, genieten van het uitzicht, eindelijk eens zonder regen en wat lichter.  Selena heeft nog een leuk rokje gekocht in het dorp en voor de rest hebben we vooral geblogd. De dingen die we hebben geschreven komen deze week op de blog te staan. Aan het eind van de dag was het feest natuurlijk weer voorbij. Ik moest door de regen naar huis fietsen.

's Avonds mijn bruisballen uitproberen in bad en daarna in bed kruipen met een goed boek. Ik heb net Twilight uitgelezen en ben begonnen in het 2e deel van Soulmates. I loveeeeee it! En nee dit is niet overdreven. Ik ben er nog maar net in begonnen, maar ik vind het echt een fantastisch boek. De schrijfster heeft een totaal nieuwe wereld gecreëerd met haar boeken. Een wereld waar dingen gebeuren die in het echte leven niet kunnen. Dan heb ik het over gedachtenlezen, wonden helen en de tijd stil laten staan. Daarbij zit ook de perfecte dosis romantiek. Phoenix en Yves zijn echt schattig samen, ookal willen ze dat tot waar ik heb gelezen nog niet echt toegeven. Als je begint te lezen in het boek word je er echt in meegezogen en kan je het komende halfuur niet stoppen met lezen. Ik ga niet teveel vertellen over de inhoud, maar het is wel echt een aanrader! 'Hier' lees je meer over dit boek en ook nog andere leuke boeken.

Soulmates lezen
Zo goed als Soulmates is, zo slecht is het boek dat ik moet lezen voor Engels. Gadverdamme, wat is dat een rotboek zeg. Het boek heet: 'How I live now' en ik kom er echt niet doorheen. De reden zou kunnen zijn dat het een Engels boek is, maar dat vind ik meestal helemaal niet zo erg. Ik lees liever in het Nederlands, maar in het Engels kan ook leuk zijn. Toch moet ik het boek echt lezen, want ik heb er komende donderdag een boekverslag over. Dat ik in het boek toch moet lezen is nogal levensbedreigend voor het boek. Al na 2 bladzijden heb ik zin om het boek helemaal te versnipperen en  dan in de openhaard te gooien. De as moet dan uiteraard ver weg in 1 of andere rivier gedumpt worden zodat ik het boek nooit meer hoef te zien. Dus 1 grote tip: KIES DIT BOEK NOOIT, MAAR DAN OOK NOOIT VOOR JE BOEKVERSLAG!

Ik hoop dat jullie weer genoten hebben van dit weekverslag. Ik schrijf ze altijd met heel erg veel plezier en ik (en Selena natuurlijk ook) vind het altijd zo ontzettend leuk om allerlei reacties te krijgen. Twijfel dus niet om een reactie te plaatsen of het persoonlijk tegen ons te zeggen. Volgende week weer een nieuwe 'How Desi lives her life'.

x-jes Desi
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten