maandag 25 februari 2013

How Desi lives her life #11


Heeeeeeeei lieve lezers,

Het eerste weekje school zit er al weer op en het is gelijk al super druk... Nu ik hier zit te schrijven voor de blog realiseer ik me opeens dat ik deze week nog zo'n 4 toetsen te gaan heb waar ik nog heel veel voor moet leren. Ik heb ook nog eens hoofdpijn en ik moet veeeeel te veeeeel doen. Maar dat maakt allemaal niks uit. Een nieuw bericht schrijven voor de blog gaat voor. Gelijk een beetje ontspanning tussendoor. Ik ben namelijk al een dag te laat met mijn weekreview. Wat een schande! Maar dit weekend was ook volgepland met bonte avond dingen en heel veel leren en daarna had ik gewoon geen energie meer om nog wat te schrijven.

Maandag, de 1e dag na de vakantie. Natuurlijk had ik totaal geen zin in school, maar de 1e dag valt meestal toch wel mee. Iedereen een dikke knuffel geven, kletsen over wat je in de vakantie gedaan hebt en in de les gebeurt meestal ook nog niet zo heel veel. De leraren staan namelijk ook nog op de vakantiemodus en ikzelf heb nog een ontspannen vakantieroes om me heen. Op de één of andere manier was deze dag extra leuk. Ik heb ontzettend veel gelachen met I. en het was mooi weer dus hebben we samen een beetje buiten gezeten op een bankje. Lachen met vriendinnen en genieten van de zon. Het leukste wat er is.

Maandag- en dinsdagmiddag moesten we gelijk al een heleboel doen voor de bonte avond, dinsdag hadden we namelijk 1e repetitie en dat moest natuurlijk wel goed gaan. Het ging gelukkig wel redelijk goed... maar we kunnen beter, nog meer oefenen dus.

Kaartje gekregen van I. uit Val Thorens 
Toen ik thuiskwam woensdag was ik helemaal dood, op, versleten of hoe je het ook wilt noemen. Ik was gewoon super moe & hoofdpijn & totaal geen puf om nog iets voor school te doen. En dit was nog maar dag 3 (!) Nog 9 schoolweken te gaan voordat er weer vakantie is. Dat wordt nog wat. Leraren zijn gewoon gemeen, zoveel huiswerk en leerwerk opgeven! Op dit moment sta ik ook helemaal stijf van de stress. Nog zoveel doen en zoveel verplichtingen. Soms heb ik gewoon zin om zo hard te schreeuwen en alle stress er uit te rennen. Maar ook daar is geen tijd voor helaas.

Donderdag was even een dagje met (bijna) geen huiswerk en geen toetsen de volgende dag. Tijd voor een me-time dagje dus. Niet zo slim eigenlijk... het is nu juist superdruk en ik had beter wat vooruit gewerkt. Oepsiepoepsie. En ja.. wat doe ik het liefst als ik tijd voor mezelf heb? Juist, cakejes bakken. Dit keer brownie cupcakes. Ze waren delicious. 's Avonds home alone (YEAH!) Die tijd heb ik alweer uitgebreid gebruikt voor me time! Ik had net een nieuwe maskertje gekocht en die moest ik maar eens gaan uittesten. Ik heb heerlijk met een maskertje op m'n gezicht, met m'n rug tegen de verwarming en met een dekentje over me heen een boek gelezen. En wat voor een boek... een goed boek kan ik je zeggen. Ik ga er nog een stukje over schrijven in een ander bericht over welke boeken ik gelezen heb de laatste tijd. 'Hier' zie je een ander bericht over mijn gelezen boekjes.

Chillen op school met I. 

Vrijdag de dag met maar 6lesuren, de laatste dag van de schoolweek, maar toch altijd de allerdrukste dag van de week. Ik plan hem eigenlijk altijd veel en veel te vol. Natuurlijk weer oefenen voor de bonte avond en daarna dansles. Allemaal superleuk, maar o zo druk. Vrijdagavond ben ik altijd helemaal gesloopt. Het enige wat ik kan is liggen op de bank en tv kijken. Wat natuurlijk ook heerlijk is. 

Zaterdag (ja, alweer) oefenen voor de bonte avond en voorderest leren leren leren. 's Avonds wel weer even een relaxmomentje. Lekker in een warm bad kruipen, daarna weer een maskertje en series kijken in bed. Mijn definitie van een perfecte avond. Ofja, een feestje mag er ook wel wezen.

Wat kan ik over de zondag zeggen? Uhh.. ja wat valt daar nou eigenlijk over te zeggen. Ik was alweer helemaal doodmoe en veel stress. Ik heb niet echt veel uitgespookt deze dag. Vooral veel leren. (Dit woord komt echt veel te vaak voor... ) Gelukkig stond er ook nog wat leuks op het programma namelijk lekkere dingen bakken. Ik weet het, ik weet het ik bak de laatste veel te veel. Maar het is gewoon zo leuk, ontspannend en lekker. Ik zou zo een hele week kunnen vullen joh met al mijn bakdingetjes.


Deze super gave blazer is van S. en speciaal voor de blog mocht
ik hem even aan voor de foto. Thanks S. !
Als je mijn weekreview gelezen hebt zul je wel tot de conclusie komen dat deze week ontzettend vermoeiend was en ik ongelooflijk veel zeur. Sorry daarvoor. Ik zal mijn leven beteren en volgende week een spetterende en supervrolijke weekreview schrijven. Ik ga in ieder geval heel erg mijn best doen. Wish me luck! Mijn hypothese : Uhm nee, dit gaat dus echt niet lukken. Deze week is nog drukker dan de vorige... maar ik ga proberen wat minder te stressen, vroeger te gaan slapen en wat meer te genieten. Want daar draait het om in het leven. Genieten van alles om je heen.

Dus... Enjoy all the little things! 

x-jes Desi










1 opmerking:

  1. Oh leuk dansles! Klinkt inderdaad druk, gelukkig zien de muffins er heerlijk uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen